Hosted IP-telefoni

Hosted IP-telefoni

Facilicom Hosted IP-telefoni er et fleksibelt telefonsystem, der nemt kan tilpasses det aktuelle behov og udbygges med specialfunktioner og fuld integration mellem fastnet og mobil.

Med Facilicom IP-telefoni betaler virksomheden kun
for de funktioner, der er behov for.
Flere og flere vælger en løsning, hvor de lægger områder som for eksempel kommunikationssystemet ud ”i skyen” i stedet for selv at drifte det.

Facilicom IP-telefoni er en gennemprøvet og driftsikker løsning, hvis jeres virksomhed overvejer at outsouce driften af telefonien.

Hvad får virksomheden ud af det

Facilicom IP-telefoni giver virksomheden ét samlet okalnetværk til både data og telefoni. Det kræver ingen store engangsinvesteringer, og da Facilicom står for driften, er der heller ikke behov for interne telefoni specialister.

Det er en enklere løsning
og talekvaliteten er den samme, som med det nuværende fastnet.

  • Fleksibelt telefonsystem
  • Enkelt at skalere op og ned
  • Mulighed for Integration mellem fastnet og mobil
  • Kan løbende udbygges med nye funktionaliteter
  • Fri for omstillingsbord med dyre serviceaftaler

Hvem kan bruge det

Alle virksomheder, fra den mindre med én adresse og få ansatte til de store koncerner med mange afdelinger og adresser i Danmark.

Data og telefoni kobles sammen i ét lokalnetværk, så man undgår telefonanlæg og ekstra kabler.

Endvidere kan hjemmearbejdspladser og mobil telefoner kobles på løsningen.

Fleksibiliteten gælder ikke alene det daglige brug, men også den grundlæggende opbygning af IP-telefoni platformen.

Hvad kræver det

Kommunikationen foregår via bredbånd eller fiber i stedet for traditionelle telefoni linier.

Det kræver derfor ikke en stor investering i nyt udstyr at gå over til Facilicom IP-telefoni, da det er et hosted miljø, hvor Facilicom står for driften.

Eneste tekniske krav er, at du skal have Bredbånd eller Fiber med tilstrækkelig kapacitet og at kablingen på dit lokalnetværk (LAN) skal være kategori 5-kabling eller højere.

Ekstra funktioner

I kan tilpasse og udbygge din IP-telefoni løsning med funktioner som Facilicom Reception Manager, musik på hold, velkomsthilsen, callcenter funktionalitet, e-mail, notering, konferencetelefoni, integration til Outlook og meget mere.

Lad os tage en snak, så I kan få et overblik over, hvordan løsningen kan skræddersys til jeres behov.

IP –telefoni platformen er meget fleksibelt opbygget, hvilket betyder at de fleste ønsker kan imødekommes

Mobil integration

Mobil integration forenkler og strømliner kommunikationen mellem medarbejder og kunde
yderligere.

Alle medarbejdere kan få ét nummer, uanset telefon, og opkald kan via Remote Office flyttes mellem ip/fastnettelefon og mobil.

I Facilicom Reception Manager vises mobil staus på de mobil numre der er tilmeldt og det er muligt at ringe op direkte til mobiltelefonen fra omstillingsbordet.

Facilicom Reception Management (FRM)

Dette system er specielt udviklet til virksomheder, hvor der er et behov for øget styring af telefonien.

Det er et Unified Communication system, som er udviklet målrettet til at give virksomheden en bedre styring af deres telefoni og det er bygget fra grunden ud fra de ønsker og krav der er meldt ind fra vore kunder.

Systemet giver overblik på samtlige kald, samt en nem og flexibel måde for brugerne og sekretariatet til at melde sig ind/ud af telefonkøer.

Endvidere giver systemet en omfattende mulighed for virksomheden til selv at håndtere kalds- og kø-styring, åbne/lukketider, beskeder og neget mere.

Facilicom Reception Management
For uddybende information – Klik her

  • Standard funktionaliteter

    • Automatisk viderestilling.
      Er der behov for, i en periode, at få viderestillet en telefon, så gøres det nemt ved at aktivere viderestilling og indtaste det nummer der ønskes viderestillet til.

    • Omstilling med og uden besked. En samtale kan omstilles direkte eller ved at parkere opkaldet og tale med modtageren før omstilling. 

    • Telefonmøde med op til 3 personer. Er der brug for lige at have en ekstra med i samlen, så kan der nemt sættes en lille telefonkonferende op.

    • Parkering af opkald med ventemusik. Er der brug for at parkere et opkald, gøres dette nemt ved tryk på telefonen eller ved at trykke hold i FRM (Facilicom Reception Manager)

    • Banke på. Det er muligt at aktivere funktionen ”Banke på”.  En diskret tone gør dig opmærksom på nyt indgående kald.

    • Tidsbestemt dirigering af opkald. Der kan opsættes tidsstyring på indgående kald, således at kaldene dirigeres til rette telefonkø/telefonnummer udfra aktuelt tidsskeme. Eks. frokost, udenfor normal åbningstid, m.m.

    • Kortnumre op til 100 numre. Tillader en bruger at programmere op til 100 hurtigopkaldskoder.

    • Intern notering ved optaget. Tillader en bruger at blive underrettet, når en optaget linje i deres gruppe bliver tilgængelig.

    • Forstyr ikke. Tillader en bruger at blokkere for alle indgående opkald, både eksterne og interne kald.. Det er stadig muligt at benytte telefonen til udgående kald. 

    • Afvisning af anonyme opkald og udvalgte numre. Det er muligt at afvise alle anonyme opkald (hemmeligt nummer), samt specifikke numre man ikke ønsker at modtage opkald fra. 

    • Vis Nummer/Skjul Nummer. Du kan vælge, om dit nummer skal vises eller være skjult, når du foretager et opkald. Det er også muligt at vælge at vise eks. hovednummer i stedet for eget lokalnummer.

    • Statusindikator (ledig og optaget). Tillader en bruger at overvåge telefonstatus for en liste over brugere via en telefonkonsol

    • Samtidig ringning/parallelringning. Tillader en bruger at konfigurere sekundære telefonnumre til at ringe samtidig, når brugerens primære telefonnummer ringer.

    • Ventemusik. Vi leverer KODA fri ventemusik.

  • Tilvalgs funktionaliteter

    • Velkomst menu/tastemenu. En automatiseret receptionist (tastevalgs menu), der tillader flere menuniveauer og forskellige menuer til åbningstid, ikke-forretningstid og ferietid.

    • Callcenter. Callcenter er en tillægs funktion der giver mulighed for brugere (agenter) at melde sig ind/ud af en telefonkø.  En bruger kan være agent i flere callcentre og som agent bliver man automatisk præsenteret for de kald der kommer ind i køen. Det er muligt at angive i hvilken rækkefølge kaldene skal tildeles de enkelte agenter.

    • Outlook integration – kontakter og kalender. Med Facilicom Reception Manager er det muligt at få outlook integration til kontaktlister, samt til kalender aktiviteter.. Med kontaktlisterne har man altid de ønskede telefonlister tilrådighed og opkald kan foretages direkte fra dem. På omstillingbordet vises emnet på den aktuelle kalender aktivitet og ønskes dybere information kan man ved et enkelt klik åbne selve kalenderen på personen. Det er nemt at få et overblik på omstilingsbordet inden der sendes kald igennem – taler vedkommende i telefon/mobil telefon eller er der en kalender aftale.

    • Alarmfunktion. Der kan etableres en alarmgruppe og en alarmknap på telefonen. Når denne aktiveres vil alle telefoner i alarmgruppen ringe med en særlig ringetone. Alarmfunktione er uafhængig af de enkelte telefonopsætninger/status og vil derfor altid give alarm med oplysning om hvor den er aktiveret.

    • Facilicom Reception Manager (omstillingsbord, køstyring, kaldshistorik, m.m.)

Mobil integration

Mobil integration forenkler og strømliner kommunikationen mellem medarbejder og kunde yderligere. Alle medarbejdere kan få ét nummer, uanset telefon, og opkald kan via Remote Office flyttes mellem ip-/fastnettelefon og mobil. I Facilicom Reception Manager vises mobil staus på de mobil numre der er tilmeldt og det er muligt at ringe op direkte til mobiltelefonen fra omstillingsbordet. Har I spørgsmål eller ønsker yderligere information om Facilicom IP-telefoni. Kontakt os på 88 33 00 10